Jeżeli musimy delegować swoich pracowników do innych państw członkowskich Unii Europejskiej musimy być świadomi praw jakie nas obowiązują. Jeżeli wyjazd jest zaledwie kilku dniowy nie stanowi on większego kłopotu dla pracodawcy. Jeśli jednak praca jaką miałby wykonywać pracownik poza granicami kraju jest wyjazdem kilku miesięcznym musimy już znać wszystkie przepisy które będą nas obowiązywać. Istotnym dokumentem jest Dyrektywa Wdrożeniowa mająca na celu ochronę praw pracowników delegowanych i kontrole firm ich zatrudniających. Te i inne przepisy powinny być znane każdemu który chce wysłać pracownika do pracy zagranicę. Jeżeli jednak wszystkie regulacje prawne nie są nam znane bądź nie jesteśmy ich pewni warto zaczerpnąć informacji poprzez organizowane kongresy, konferencje czy seminaria jakie są planowane przez: nowa dyrektywa wdrożeniowa w zakresie delegowania Dzięki temu zdobędziemy odpowiednią dla nas wiedzę z zakresu delegowania, jaka uprości nam podejmowanie kluczowych decyzji. By być na bieżąco z ważnymi informacjami zaleca się dodatkowo zaglądać na stronę inicjatywy.